maandag 14 maart 2016

Raadselachtige noten (Update)

Afgelopen weekend werd ons gevraagd of wij wisten wat "dit voor ding" is. Een soort nootje? Geen nootmuskaat, maar wat wel? Het kwam me vaag bekend voor, maar verder kwamen we niet.



Eeuwig verstrooid stopte ik het in mijn broekzak. Daar bleef het zitten tot het 's avonds laat, terug in ons appartementje, opeens over de vloer rolde. Nou ja, dan maar mee naar huis.
Zojuist zocht ik mijn schaaltje met schelpen, om daar foto's van te maken voor een ander blogje. En wat kwam ik tegen? Een soort nootje.



Deze is groter en ook een beetje anders, maar lijkt er heel veel op.




Ik heb hem een keer gevonden (weet ik nu weer), vandaar dat die eerste noot me zo bekend voorkwam. Maar wat zijn het nou? Wie het weet mag het zeggen.

Update
Ik heb beide nootjes langs de rasp gehaald en ja hoor: onmiskenbaar nootmuskaat. Om de één of andere reden was die optie verlaten. Les 1 van het Leven: het antwoord is meestal simpel en voor de hand liggend! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten