dinsdag 1 december 2020

Advent 2020

Vorig jaar, tijdens onze Advent-vakantie in Duitsland, zei ik dat ik misschien wel eens de hele Advent-periode thuis wou zijn. Wat zeggen ze ook altijd? Be carefull what you wish for! Dit was helegaar niet wat ik bedoelde!

Het was inmiddels een traditie: begin december naar de Moezel/Eifel, een huisje huren bij Traben-Trarbach.

Het kan prachtig weer zijn, of mistig, of nat, of de eerste sneeuw geeft de bomen een pruikje; maakt allemaal niet uit, het uitzicht is altijd geweldig.

 



Elk jaar bezoeken we een paar dorpen langs de rivier: allemaal eeuwenoud, allemaal hetzelfde en toch anders. 


      



We storten ons op de kerstmarkten en kopen plaatselijke kerst-lekkernijen.




We lezen en puzzelen en breien (ik), kortom, we hebben het heerlijk.

Ik wist niet, dat ik het zo zou missen, maar we passen ons aan, en we bedenken wel wat anders en volgend jaar beter. Hoop ik. Nog even doorzetten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten