donderdag 30 mei 2013

Vakantie: Luxemburg (2)

Enscherange

 
We zijn op tijd van de camping vertrokken, om nog even wat boodschappen in Silvolde te doen en daarna grenspalen te zoeken. We reden langs een smalle provinciale weg, waar al het verkeer overheen moet: voetgangers (hond uitlaten), trekkers, streekbussen, auto's, brommers en fietsers (scholieren). Meer dan 20 jaar geleden vertelde een vriendin, die in de Achterhoek op vakantie was geweest, dat het een prachtig landschap was, maar dat er weinig of geen fiets- en/of wandelpaden waren. Kennelijk is er nog niets veranderd.

uitzicht tegenover de camping

De grens hebben we gevonden. Het is een watertje.


Vlak bij stond een paaltje. Waarschijnlijk geen grenspaal, maar bij gebrek aan beter hebben we er toch maar een foto van gemaakt.




Er was een klein parkje, maar ook daar: geen trottoir, geen fietspad, geen parkeergelegenheid. In het parkje stond een bankje, verscholen onder het opgeschoten gras.Ik geloof dat je daar niet geacht wordt te lopen.
Het verbaast me elke keer opnieuw: de enorme culturele verschillen tussen de verschillende regio's. En wat het verschil nou precies is? We vonden het er in ieder geval "anders". Toch willen we er weer heen: er is veel om te bekijken: Xanten bijvoorbeeld ligt vlakbij. Google voor de aardigheid eens "images Xanten", en je begrijpt waarom. Volgend jaar misschien?

Hup, de wegwijsmevrouw aangezet en naar Luxemburg. Ze stuurde ons door de Belgische Ardennen. Hoe minder daarover gezegd, hoe beter. In ieder geval had ik, zolang wij in Belgié reden, geen enkel bereik met mijn mobiel. En er waren nieuw gebouwde viaducten; wat zal ik zeggen, ik wist niet dat je die ook zó in elkaar kon zetten.

Al met al kwamen we heelhuids aan bij onze tweede trekkershut. We zijn vaker op die camping geweest: hij ligt aan een vrolijk bruisend riviertje én aan de spoorbaan. Man helemaal gelukkig.

ook goed voor mijn frans

Het was maar een klein hutje,maar het voldeed.




De omgeving is prachtig, met heel veel mogelijkheden voor wandeltochten. Hond Jykke was erg tevreden.


Lekker eten, kopje koffie, boekje. Morgen is er weer een dag.


klik hier: voor de camping

Enscherange ligt in de commune Kiischpelt in Noord Luxemburg

Foto's: A.B. van der Ploeg en van Aag zelf.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten