woensdag 10 februari 2016

Pannekoekendag: soep!

Het was gisteren pancakeday, oftewel Vette Dinsdag. Vette Dinsdag was een term die ik voor het eerst hoorde (nooit de aandrang gehad om Mardi Gras te vertalen). Fijn dat je, ook als je ouder wordt, nog steeds van alles kunt leren.

Pannenkoeken dus. Het beslag is zo klaar, het bakken vraagt wat meer tijd. Maar gisteren had ik goede zin: een aardig stapeltje.


Omdat ik alleen pannekoeken wat eenzijdig vond, heb ik er een snelle soep bij gemaakt. Het recept komt van Emily-Jane van de site Leven Zonder Afval.

klik hier

Wat foto's van het kookproces, dat misschien een kwartiertje duurde.

fruiten

Ieks, ik zeg maar niet waar dit op lijkt. Maar het komt goed!

Genoeg voor een tweede portie


Heerlijke soep, die na een dagje staan nog beter smaakt.  Krijg je meteen je wekelijkse portie peulvruchten binnen, weer eens wat anders dan chili con carne of kapucijners met spek.
Super goedkoop ook. Ik kocht een kilozak rode linzen bij de Turkse super voor nog geen euro. Bovendien: zelfs man, die geen liefhebben van linzen is, lust ze op deze manier wel. Win-win-win.







Geen opmerkingen:

Een reactie posten