vrijdag 4 oktober 2019

telefoonfoto's

Altijd je telefoon bij je = altijd foto's kunnen maken. En binnen relatief korte tijd staan er honderden foto's in je telefoon. Onlangs zette ik een hele bups op de laptop. Kan ik ze mooi uitzoeken, in mappen stoppen en de rest weggooien.
Al die plaatjes naast elkaar op je scherm is een visueel dagboek. Maar ook een spiegel. Waar ben ik allemaal geweest, wat heb ik gedaan? Waar ligt mijn focus? Is dit wat ik met mijn tijd van leven wil doen?

Veel landschappen, met een uitgesproken voorkeur voor de zee. En wat een water overal. Je weet het wel, maar zo ontdek je het als het ware opnieuw.



















En die luchten! De kleur van het licht verandert met de seizoenen. Er is geen enkele reden om thuis te blijven als het grijs of kil is. 
En door het kader van de foto zie je vaak pas goed, hoe mooi alles is. 

Ik was verrast. Je raakt er zo gauw van overtuigd dat je leven voornamelijk bestaat uit herhalingen van handelingen, je dagelijkse taken, de wekelijkse boodschappen...
Maar kijk, al die plekken waar we waren! Wat ik me voornam: naar buiten gaan, op zoek gaan naar schoonheid en alles wat me boeit, dat is gelukt. Het is een proces, want nu probeer ik het ook dagelijks te doen. Kijken naar de mooie dingen in mijn omgeving, met aandacht voor het kleine, voor de details.




En dan nog dit: naar buiten gaan, van bloemen en vogels genieten, de zee ruiken en de bomen horen ruisen, dat zijn allemaal goede stimuli voor je welzijn. Ik heb er in ieder geval veel baat bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten