woensdag 22 oktober 2014

Memorabilia: tijdschriften

Ha, jullie dachten toch niet dat ik klaar ben met opruimen?
Ik volg nog steeds trouw het programma van de Flylady. Naast de dagelijkse routines en de wekelijkse focus staat er maandelijks een goede gewoonte centraal. Of meer: het gebrek daar aan. Deze maand is "paper clutter" aan de beurt. Als eerste kwamen de kranten,  maar die heb ik goed onder controle.
 

netjes, toch?


Het volgende: tijdschriften. Oei. We kopen zelden tijdschriften, maar op de één of andere manier sluipen ze toch ons huis in.




Ik verbaas me altijd over de enorme hoeveelheid tijdschriften in dat kleine taalgebied van ons. En ik beloof mezelf soms een leuk blad "als ik de oude eerst heb opgeruimd". Ach ja.  Maar hier gaat hij dan:



Landleven. Dit exemplaar stamt uit januari 2005 en heb ik dus al bijna 10 jaar in huis! Een hartstikke leuk blad, maar wij hebben niet zo'n monumentale boerderij, met ruimte voor leuke kippen, een lief ezeltje en schapen van een oud ras. En als ik die recepten de laatste tien jaar niet gemaakt, hé, dan zal ik ze ook wel niet meer maken. Weg ermee, in een plastic tas. Lieve schoonzus in het buitenland wil ze graag doorlezen, lekker heimwee stillen. Dat ruimt op.

Veel tijdschriften scheppen illussies. En we hebben er verbazend veel, en overal staat wel iets interessant in. Weggooien betekent erkennen dat er van veel leuke plannen niets zal komen. Ik kan me van alles voornemen bij die mooie foto's en leuke artikelen, óf ik kan daadwerkelijk iets ondernemen. Dan ga ik toch maar voor het laatste!

Nu alleen nog maar de Geschiedenistijdschriften, de Archiefbladen, de Vrij Nederland, de kunstbladen en de overige periodieken. Komt wel goed.

Landleven heeft ook een website. Ook leuk, én je boekenkast raakt niet verstopt:  www.landleven.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten