maandag 14 mei 2012

Vakantieverslag: Steinfeld


Dag 7: Moederdag
Ik kreeg een prachtig taartje in de vom van een hart met aardbeien, cakebodem met gemalen amandelen en dik belegd met aardbeien. Wat een lekkere verrassing! En sms-jes van de jongens, de dag kon al niet meer stuk.



Vanmiddag zijn we naar het klooster Steinfeld geweest: ik had gelezen dat ze daar sinds ons vorig bezoek een kruidentuin hadden aangelegd. Het was er behoorlijk druk, maar een kruidentuin hebben we niet gezien. We zijn langs de buitenmuur helemaal om het klooster heen gelopen: weilanden, beukenbos en bloeiende aronskelk.


 Het kloostercomplex zelf is behoorlijk groot; erg mooi. Op de eerste binnenplaats staan jonge kastanjes, flink gegroeid sinds de vorige keer en volop in bloei. Er staan sowieso erg veel kastanjebomen: oorverdovend gezoem van bijen



Dit is een deel van het kloostercomplex; Naast het klooster bestaat het dorp uit een paar huizen en (natuurlijk) een kroeg.
De monniken hier maken deel uit van de Orde der Salesianen: zij houden zich voornamelijk bezig met ziekenverzorging en onderwijs. Er is dan ook een school verbonden aan het klooster, met een voetbalveldje op de binnenplaats en een tennisbaan.Ik heb nu steeds visioenen van mannen in bruine pijen (soort broeder Tuck) die achter tennisballen aanrennen, voetballen en basketballen. Alleen een golfspelende broeder: daar kan ik me niets bij voorstellen. Bovendien dragen ze volledig zwarte kleding, met een wit boordje, natuurlijk.
 


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten