zaterdag 1 juni 2013

Vakantie: tempel in het bos (4)

Tawern: Romeinse tempel

Er moet me toch wat van het hart. De bewegwijzering in Duitsland (en Luxemburg) is soms nogal marginaal.
Zo rijden we nu al jaren over de weg naar Ayl en Saarburg, met midden in het bos een afslag naar Tawern. Daar hangt een bruin bord: römische tempelanlage.
De eerste keer dat we de tempel probeerden te vinden, zijn we verkeerd gereden.
Vorig jaar kwamen we tot de parkeerplaats. Het regende hard, maar uit het informatiepaneel bleek dat we nog een eind door het bos moesten strompelen. Toen wist ik nog niet wat ik nu wel weet: als je in Duitsland iets in het bos wilt bezichtigen, houd er dan rekening mee: minimaal nog 20 minuten lopen vanaf de parkeerplaats!
Maar wij zijn doorzetters: een derde poging! en dus gingen we, gewapend met paraplu's de berg op.
Het is een prachtig bos:



Indrukwekkende rotspartijen, mossen en klimop



En overal bloemen: Lieve-vrouwe-bedstro




en Rapunzel


Zulke mooie namen..

En dan loop je door dat bos, is er ook weer iemand creatief geweest.



 Aan de kant staat iets. Ik ben altijd optimistisch, dus vind ik dat dat best een Romeinse steen kan zijn.





Bij elke bocht denk je: ben ik er nou? En dan opeens, waratje, daar is wat!



Dus zo liepen die Romeinen dan door het bos. Omhoog, omhoog, want die tempel ligt op een hoge plek, dicht bij de hemel en met een wijds uitzicht. Het is een klein complexje, maar zoveel te zien..
Dat bewaren we dus voor de volgende keer.


Tawern ligt in het Landkreis Trier-Saarburg 

Foto's: A.B. van der Ploeg en van Aag zelf


Geen opmerkingen:

Een reactie posten