maandag 28 april 2014

Oranje!

Voor de winkels wordt het geen topdag, geen topweek, nee, het worden topmaanden.

Ga maar na: vanaf Pasen




Via Koningsdag en 5 mei





regelrecht naar het voetbal in Brazilië.

Alles oranje wat de klok slaat. Dus toen ik in de super deze doos zag staan bezweek ik onmiddelijk. 



Oranje snap ik, sinaasappel is natuurlijk een lekkere frisse smaak voor de lente/zomer, maar Samba?! Ik dacht eerst dat het naar Maxima verwees: ook Zuid-Amerikaans en zo. Maar de Samba komt toch niet niet uit Argentinië?
"WK, Brazilië", legde zoon geduldig uit. O ja, dat was ik al weer vergeten. Je ziet, voetbal is niet echt mijn ding.
En ja, de Samba komt daar vandaan. Blijft de vraag wat kwarktaart met een Zuid-Amerikaanse dans te maken heeft, maar laat ik niet flauw doen.

De taart is vlug gemaakt, even een paar foto's.






 Hij smaakt beter als je hem een dag van te voren maakt en in de koelkast bewaart.

Ik heb me voorgenomen de komende tijd wat oranje-recepten op te zoeken, te bereiden en hier te beschrijven. Op het programma staat in ieder geval een échte sinaasappeltaart.
En ik ga vooral genieten van de grenzeloze creativiteit in de Oranje-gekte.

Als smaakmaker alvast deze:

ook al samba!

Geen Tijgernootjes maar Leeuwnootjes. Leuk bedacht, hoor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten