vrijdag 27 september 2013

Gevonden voorwerpen: Zwitsal en een kruk

Even een tussendoortje.
Ik mag van mezelf wel zeggen dat ik een uitbundig voorstellingsvermogen heb. Toch staat ook mijn verstand wel eens stil. What the Heck? Je zou toch zeggen dat iemand zijn/haar kruk wel zou missen?! Toch staat er hier eentje.


Deze prullenbak staat op de parkeerplaats bij Bourtange. Nog preciezer: bij een parkeerplek voor bussen. Waarschijnlijk ging het zo: een bezoeker, slecht ter been, kwam de bus uit. Eenmaal op de stoep bleek dat er voor een rolstoel was gezorgd. Hij/zij zette éven de kruk opzij. En werd voortvarend richting de vesting geduwd. Ach, straks komen ze weer terug. De bus staat dan weer klaar. En de kruk kan dan weer mee. Hoop je dan maar.

En dan deze:



Ook al bij een bushalte, maar nu in Stadskanaal. Ik heb geschud: hij zat voor 1/3 vol. Even met weemoed aan geurige babybolletjes gedacht, en aan babyvoetjes met rimpelige teentjes van het badderen. Maar waarom poeder bij de bus?  Je gaat je kind toch niet verluieren op zo'n stoeltje?  Ik heb wel een idee. Maar ik zeg er niets over. Gewoon een beetje nadenken, dat is veel leuker.
(Overigens komt er nu een thriller-variant bij me op, dat kan natuurlijk ook).
De vreemdste dingen vind je op straat, en gratis verhalen er bij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten