zaterdag 28 maart 2015

Eten met Pasen


Het pakket van deze week bevat: winterpostelein, groene kool, koolrabi, kiemen, wortelen, bosuitjes, banaan en sinaasappel. In de aanloop naar de Pasen zoek ik iets toepasselijks.



De groene kool eten we vandaag. Het recept komt uit De Zilveren Lepel en is een favoriet op onze vakanties. Het is een ovenschotel met worst, room, mozzarella en tomatenpuree. Morgen volgt het recept met foto's. Van de rest maak ik soep, ook dat recept volgt nog.

Van de koolrabi maak ik met een deel van de worteltjes een soort Thaise salade, lekker met limoensap, pinda's en meer.  Rijst erbij en vis?

Die kiemen, wat daarnou weer mee te doen? Meestal doe ik een plukje op de soep, of wat op een broodje. Misschien kunnen we eens loempia's maken, dat hebben we nog nooit gedaan. Of door een maaltijdsalade, met die postelein, dat kan altijd. Daar denk ik nog even over na.

Van de rest van de worteltjes ga ik worteltjestaart maken, met een feestelijke paasdecoratie. Ik heb al beeldschone eitjes gekocht (zie het plaatje boven). Jongste zoon heeft een goed recept, dat de hele familie doorzwerft. Dat is dan lekker voor Goede Vrijdag.

Het is de bedoeling dat we voor Pasen de geweldige taart van Mary Berry gaan maken. Het recept staat op de volgende site: pavlova met citroen

Het bevalt me wel, zo'n menulijst op ons krijtbord. En dan gaan we nu maar even koken. Eet ze!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten